Hos Økomatch har vi fornøjelsen af, at arbejde sammen med mange forskellige typer af virksomheder. Disse har hver især meget forskellige behov og ønsker for løsning af netop deres opgaver. I et tæt parløb med hver enkelt kunde, udvikler vi rutiner og systemer som sikrer at de aftalte opgaver bliver løst, i henhold til de indgåede aftaler.

Vores kundegruppe spænder meget vidt. Fra den nystartede ildsjæl, over den mellemstore håndværksvirksomhed til den meget veletablerede industrikunde. Opgaverne kan variere fra outsourcing af hele virksomhedens regnskabsfunktion, til enkeltstående projekter omkring økonomirutiner.

Her er et par af vore kunders erfaringer med Økomatch:

CRM-Nordic_135Vi har i CRM Nordic valgt at lægge alle vores administrative opgaver, indenfor økonomi og bogføring over til Økomatch. Jeg har kendt Økomatch fra et netværk vi har siddet i sammen. Jeg har aldrig været i tvivl om hvis jeg skulle have hjælp til det en dag, ville jeg bruge Økomatch da de altid har virket for mig, som utrolig professionelle og grundige.

Økomatch har i dag sat alt op for os i e-conomic og pleo så vi nemt kan holde styr på økonomi og bilag. Vores fokus i virksomheden er salg og intet andet, så det var bare skønt at en af Bodil´s gode medarbejdere kunne sætte alt i system for os og opdaterer det hver måned.

De bedste anbefalinger herfra, hvis i vil have styr på økonomien i jeres virksomhed, så tag fat i Økomatch

Ronni Thomasen
CSO / Partner
CRM Nordic ApS

Helm manglede overblik og styring og derfor besluttede Helm I/S i 2018 at skifte økonomisystem. Beslutningen blev taget ud fra et ønske og et behov for en sammenkædning imellem lager- og økonomisystem, for derigennem at få en mere optimal indkøbs- og lagerstyring. Helm ønskede desuden en cloudbaseret ERP-løsning med mulighed for at oprette integrationer til andre eksterne applikationer. Samtidig var det nødvendigt at have mulighed for at registrere flere stamdata på deres varenumre.

De havde tidligere deres lagerstyring liggende, som en integreret del af deres kasseterminalløsning. Salg via webshop udgør en betydelig del af deres forretning og da webshoppen ikke var integreret med lageret på kasseterminalløsningen, var det disponible lager ikke retvisende på hverken webshoppen eller kasserne. Samtidig var det et stort problem, at ”varer i transit”, – altså fysisk flytning af varer mellem deres 13 butikker, ikke kunne håndteres i systemet. De havde derfor et stort behov for at få det fulde overblik over alle varer på samtlige lagerlokationer, både i butikkerne og i webshoppen.

”Vi vil gerne sikre os et nyt cloudbaseret ERP system, som ruster os bedre til fremtiden” Henrik Helm, ejer af Helm I/S

Visma.net, et cloudbaseret ERP-system med uendelige muligheder

Helm I/S blev præsenteret for Visma.net af Økomatch, som på det tidspunkt netop var blevet certificeret Visma.net Partner. Økomatch vurderede, at ønsket om en cloudbaseret ERP-løsning med et stærkt logistik-modul, samt gode muligheder for både integration og automation, kunne realiseres ved valg af Visma.net. Økomatch tilbød derfor i samarbejde med Visma, at Helm I/S kunne blive blandt de første Pilot kunder på Visma.net i Danmark.

”Fleksibiliteten i varianterne på varerne er en rigtig god ting for os” Martin Helm, ejer af Helm I/S

Helm er det største Visma.net Pilot projekt for Økomatch og Visma i Danmark, og samtidig det projekt med flest integrationer. Det har været udfordrende og spændende for alle tre involverede parter at nå frem til, hvor Helm I/S er i dag.

”Der er ikke noget, der ikke har kunne ladet sig gøre endnu med hensyn til integrations muligheder”, Henrik Helm

En af de store fordele ved Helm I/S’ nye Visma.net løsning er:

”Vi kan nu adskille, hvad der er på lager, og hvad der er tilgængeligt også ved lagerflyt. Disponering af varer er langt nemmere, og vi har fået et betydeligt bedre allokeringsoverblik i butikkerne. Samtidig er det blevet lettere at masseredigere stamdata på varerne” Martin Helm

”Korrekt beregnet bruttoavance på varerne, danner grundlag for en langt bedre økonomistyring”, Henrik Helm

Af andre gode nye funktioner kan nævnes Autopay og Autoinvoice. Autopay, som er en integration til banken, sikrer at betalinger sendes direkte i banken uden brug af fil ind-og udlæsning. Her er Henrik Helm heller ikke i tvivl. Han er overbevist om, at det bliver rigtig godt, når de sidste små bugs er ryddet af vejen i nærmeste fremtid.

Han fremhæver ligeledes Autoinvoice, som bl.a. bruges til at sende salgsfakturaer via EAN. ”Det spiller ret godt” som Henrik Helm udtrykker det på sin karakteristiske jyske facon.

Fremtiden

Helm glæder sig til fremover at komme i gang med nye projekter i visma.net sammen med Økomatch. Det kunne f.eks. være optimering af indkøb, effektivisering af lager, samt udvikling af eksisterede processer i Visma.net med Økomatch som Partner, for som Henrik Helm siger:

”Det Økomatch har gjort rigtig godt er, at de har forstået vores virksomhed. Hvis vi var gået til en programmør, havde de gjort det, vi havde bedt om, uden at stille spørgsmålstegn eller tænkt på konsekvenserne heraf”

”Økomatch er dem, der følger mest op på tingene af de samarbejdspartnere, der har været i projektet, og dem der har vist størst interesse for både projektet og vores forretning”

”Vi kan anbefale Økomatch som Visma.net partner, da de har en rigtig god forretningsforståelse og altid går efter den løsning, der er den rigtigste for os. De forstår altid, hvad vores behov er”

Udklip

”Vi har nu samarbejdet med Økomatch i lidt over et år og jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige, at jeg er utrolig glad for vores samarbejde og
jeg håber, at vi kan bevare dette samarbejde med den gode konsulent vi har tilknyttet. 

Anders K Németh  
Advokat
A K Németh Advokatselskab

billede

”Vi har arbejdet sammen med Økomatch gennem mere end to år og har gennem den periode været istand til, at reducere vores
omkostninger til bogføring samt markant forbedret, processerne omkring månedsafslutninger og revision. 

Michael Rasmussen   
CEO
Xstream

”Økomatchs konsulent satte sig fra starten af ind i vores (fhv. nyopstartet) firmas behov og der blev taget hånd om opgaverne fra første dag,
bl.a. i forhold til 
den regnskabsmæssige struktur. Vores konsulent hjalp med, at få klare systemer sat i værk og fik sat god struktur
på de mere komplicerede opgaver, der opstår og skal klares når et firma er i udvikling og ekspanderer løbende.

Vores konsulentbesøg, er altid værdsat højt og for vores firma er hun, både en tæt sparringspartner og en god teamworker, der med stor engagement
og i samarbejdet altid er konstruktiv, rådgivende og professionel.

Vi har fået et meget bedre økonomisk over- og indblik og fået frigivet ressourcer, i vores samarbejde med Økomatch. Vi sender vores bedste anbefalinger!”

Thomas Busk  
Medejer
Copenhagen Vinyl

Gravgaard-partners-tilpasset

”Økomatch er vores e-conomic nørder, når vores projekter og timeregnskab skal afstemmes og noget driller vores bogholderi eller revision.
Økomatch er hurtige, lydhøre og sætter fingeren på det ømme punkt på et øjeblik. 
De er universalværktøjet, vi ringer til når regnskabet driller. For vi ved de kan det, andre ikke kan”.  

Christian Gravgaard 
CEO
Gravgaard & Partners

Ergo”Vores samarbejde med  ØkoMatch har været godt og konstruktivt. Bodil Retbøll har mestret både at håndtere tilrettelæggelsen af den daglige økonomistyring og at udvikle redskaber til problemløsning på en række områder, som er særlige for en faglig medlemsorganisation. Bodil har desuden medvirket i den økonomiske rådgivning af vores Hovedbestyrelse til dennes store tilfredshed.”

Dorte Tange
Sekretariatschef
Ergoterapeutforeningen

Bankinvest“I vore nystartede porteføljeselskaber er der behov for hurtigt at kunne opbygge og strukturere regnskabs- og rapporteringsfunktionerne. I begyndelsen er ikke behov for en fuldtids regnskabschef, og det er nødvendigt at outsource opgaven, da personalet overvejende består af teknikere uden særlig regnskabsmæssig indsigt. 

ØkoMatch har til vores fulde tilfredshed opfyldt dette behov for to af vores porteføljeselskaber. Firmaet har leveret en både kompetent og fleksibel ydelse, der kan opskaleres i takt med at selskaberne vokser.”

Michael Stuer Lauridsen
Investment Manager,
BankInvest New Energy Solutions

Babushka“Før vi startede vores givtige samarbejde med Økomatch prøvede vi selv på vores revisors anbefaling at implementere et regnskabssystem. Det var – på trods af at vi burde have lidt regnskabsmæssig indsigt og erfaring – fuldstændig umuligt.

Heldigvis fik vi hurtigt hjælp fra Økomatch, sammen med hvem vi nu har et fantastisk “hjælp til sevhjælp”-samarbejde, således at vi selv klarer den daglige bogføring, fakturering o.lign., men Økomatch klarer de mere langhårede opgaver.

Økomatch hjalp os også i gang med vores lagerregistreringssystem, som i dag fungerer rigtig godt. Vi bruger e-conomic, et on-line regnskabsprogram, og med Økomatchs hjælp bliver vores dagligdag nemmere og nemmere, efterhånden som vi lærer at bruge systemet optimalt.”

Susann Krebs
BABUSHKA

pps“PPS A/S har gennem 4 år haft et fremragende samarbejdet med Økomatch, som på den mest professionelle vis klarer alle vore mangeartede regnskabsopgaver. 

Økomatch satte sig fra samarbejdets start grundigt ind i PPS behov, og forstod på en meget overbevisende måde at matche disse med en yderst professionel regnskabskonsulent, således at både opgaver og kemi spiller sammen på bedste vis.

Vi oplever en meget engageret ”kollega” fra Økomatch, som udover de generelle bogholderiopgaver har viden og kompetencer til også at klare de mere komplicerede opgaver, og med stor entusiasme følger med i firmaets udvikling, påpeger løbende forbedrings- og besparelsespotentiale, og fungerer som sparringspartner for PPS. Ved omlægning til nyt regnskabssystem har vi desuden draget stor nytte af de erfaringer og kompetencer, som Økomatch besidder på netop det område.

Samarbejdet med ”vores” regnskabskonsulent fra Økomatch er så godt, at vi altid ser frem til de dage hvor hun er i huset. Og i dagligdagen indgår hun på lige fod med vore øvrige medarbejdere i teamet, og betragtes som en værdsat medarbejder.

En af de mange fordele ved samarbejdet med Økomatch er, at PPS drager nytte af alle de erfaringer indenfor økonomi, lovgivning, skattemæssige forhold osv. som Økomatch og deres medarbejdere indhøster hos andre kunder. Erfaringer som samles i en stor ekspertviden, uden at der på nogen måde kan drages tvivl om Økomatchs fortrolighedsprincipper.

På det overordnede plan er det let at samarbejde med Økomatch, som er en behagelig samarbejdspartner, altid fleksibel og åben overfor nye ideer og løbende udvikling.

Ovenstående gør det let for PPS at anbefale Økomatch som samarbejdspartner uden forbehold“.

Gregers Cotzand
CEO
PPS A/S